Problemy se stabilitou serveru

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Sun Mar 20 20:09:28 CET 2011

> Ano, vhodna je ale poznamka - ZFS mam na obou servrech.

Aha, takze predpokladam, ze se vytvari lokalne nejaky soubor, ktery se po vytvoreni presune, nebo to rovnou mastis pres to nfs?
Nebo jinak, proste zkus nastavit

vfs.zfs.prefetch_disable=0
vm.kmem_size="8000M"

a uvidis. Pripadne bych zkusil parkrat pustit ten tvuj zalohovaci script pres konzoli a koukal, co se bude dit. Pokud za to muze zfs, tak by to melo neco udelat, ty limity tam mas opravdu male.

> Prave. Nejhorsi na tom je fakt, ze v zadnem logu neni jedina zminka o
> nejakem problemu, jenom najednou reboot.

No, to mi delalo prave to zfs, tak uvidis po prenastaveni.

> Co se tyce ZFS a i386, tak tam zatim nevidim problem, kazdopadne pokud
> tato domnenka prestane platit, jsem pripraven dokoupit RAM a zmigrovat
> na amd64.

No, ja taky nevidel problem, dokud se tam nevytvorilo desetitisice souboru, pak to proste prestalo chodit. Nicmene to se doctes i handbooku, ze i386 vs. zfs fakt nee.

Pripadne jukni sem:
http://www.linuxsoft.cz/article.php?id_article=1712
http://forums.freebsd.org/showthread.php?t=17949
http://www.freebsd.org/doc/handbook/filesystems-zfs.html (zde mimo jine pisou, ze zfs ma rado hodne pameti)