zajimavost s diakritikou

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Mar 20 18:08:27 CET 2011

Uplne nahodou jsem ted narazil na jednu vec, co me docela zaujala.
Na server s FreeBSD 8.1-RELEASE a Sambou se prihlasuji pres Putty a kdyz
si necham vypsat nejake soubory, co tam nahravaji uzivatele Windows pres
Sambu, misto diakritiky jsou otazniky - coz me neprekvapuje, nikdy jsem
si nenastavoval prostredi pro zobrazovani cestiny, protoze me tyhle
soubory normalne nezajimaji.

Zajimavost je v tom, ze pokud vystup toho ls presmeruju do prikazu head
(napriklad ls | head), tak se mi diakritika zobrazi spravne.

# ls
KV??ALA.prj

# ls | head
KVÍČALA.prj

# ls | less
KV<CD><C8>ALA.prj

Shell mam tcsh, nikde nenastavuji LANG ani nic podobneho, TERM je screen.

Dokazal by mi nekdo tohle chovani vysvetlit? (jen tak ciste ze
zvedavosti, jinak je mi ta diakritika vazne fuk, zkratka me jen
prekvapilo, ze poslanim cehosi do head dojde patrne k nejake konverzi)

A nebo taky ne, ted jsem jeste zkusil echo * a tam je diakritika taky
spravne:

# echo *
KVÍČALA.prj

Mirek