OT - monitoring apache

Jindra Fucik fulda at seznam.cz
Tue Mar 15 14:58:59 CET 2011

----- Original Message -----

> nemáte prosím někdo tip na něco, čím by se dal realitimově monitorovat
> apache? Na netu jsem našel pythonovej script apache-top, ale bohužel mi
> nefunguje a projekt už je delší dobu mrtvej. Něčím bych rád apache
> monitoroval na úrovni aplikace (přístupy, požadavky, atd.)

balicku na monitorovani apache je asi milion a kazdej se soustredi na neco
jineho, takze si pokazde napisu svuj script kterej dela to co mne konkretne
zajima.

> Dále bych potřeboval něčím hlídat procesy apache, protože občas se mi
> stane, že některému z podprocesů apache zůstane spojení ve stavu
> CLOSE_WAIT a žere hodně CPU. Protože je ten server docela dost vytížen,
> a takových procesů se nasbírá více, tak jde výkon hodně dolů...
> Potřeboval bych tento stav nějak zjišťovat a tyhle podprocesy zabíjet.
> Nevíte někdo o něčem?

Predevsim je potreba si zodpovedet otazku co s tim monitoringem chces delat
a kolik do toho chces investovat.
Statistickou vytizenost delam nejradeji z logu zpetne s pouzitim treba
webalizeru nebo jineho nastroje. Pokud chces aktualni vytizenost, tak se
podivej treba na modul mod_status
(http://httpd.apache.org/docs/2.0/mod/mod_status.html)

Co se tyka vrazdeni mrtvolek - na to si take vetsinou pisu skript - pokud
mas dost vytizenej server, tak to je dost jednoduchej script - napriklad si
z webalizeru vyzobnu kdy je server nejmene vytizenej a kolik v te dobe dava
odpovedi. Podivam se do konfigurace, kolik je povoleno odpovedi na jedno
dite a pocet deti a podle toho si urcim maximalni mozne stari jednoho
ditete - a pak jednoduse vrazdim v cronu vsechny deti, ktere jsou starsi nez
je urcene maximalni stari. Pochopitelne to neni presne a neni to vsemohouci,
ale je to velice jednoducha a ucinna metoda vhodna pro zatizene servery, kde
je statisticka odchylka mala.