Zalohovaci media

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Mar 13 15:25:36 CET 2011

On 03/13/11 13:35, Jaroslav Klaus:
> Z toho důvodu diskové archivační systémy kontrolují a obnovují čas od času všechny sektory s daty. Ale tam se jedná o archivaci na desítky let a fungují jako primární úložiště.

No, kvuli tomu svemu zapometlivemu prenosnemu disku jsem si utilitu co
neco takoveho dela napsal taky. Precte vsechny sektory a tam, kde cteni
trvalo dele nez obvykle (coz velmi pravdepodobne zpusobily samoopravne
mechanismy resici problem se ctenim) precteny obsah zapisu pekne zase
zpatky.

Ano, mate naprostou pravdu, korektni reseni by samozrejme bylo
"podezrely disk vyhodit, poridit spolehlivejsi".

> A také je pravda, že ne všechny disky jsou dělané pro 24x7 provoz.

Uz davno jsem se rozhodl, ze tech par usetrenych korun mi za to nestoji
a jakmile kupuju disk, tak "serverovy".

> Seagate udává AFR ... pro servery ... při provozu 8760h/rok

Tak proto vono mi to, jak byl naposled ten prestupny rok, na Silvestra
kleklo ;-)