Zalohovaci media

Radek Tománek rtomanek at epark.cz
Sun Mar 13 10:28:05 CET 2011

Ahoj,
Nečetl jsem úplně celou diskusi, možná se budu opakovat, ale já jsem už od
páskových mechanik upustil před několika lety. Potíž je v tom, že pořizovací
cena není malá (pokud se nebavíme po DDS3 z ebaye) a každou "chvíli" někdo
vymyslí jiný formáty a co já potom s nakoupenýma LTO-čkama za hromadu kaček,
že jo. Stejně to z těch pásek za pár let nikdo nepřečte, protože původní
mechanika si bude užívat ve věčných lovištích a novou mechaniku pro starej
formát nikde nekoupím....
Podle mě, je optimální dělat denní zálohy na disky a vůbec bych se nebál
disků připojených přes USB. Mám takhle ve dvou firmách připojený USB externí
disky cca 3 roky a absolutně není problém. Je fakt, že jsem dlouho vybíral
vhodnej šuplík a to takovej, aby byl z hliníku a nebyl zbytečně malej. Disky
jsem tam dal "pomalejší" aby to zbytečně netopilo. Jedinej problém s USB
disky vidím v tom, že to někdo může pohodlně ukrást, pokud to není
dostatečně fyzicky zabezpečený.
 Požadavek na offsite zálohu se dá řešit Pcčkem uloženým někde mimo firmu a
synchronizovat to rsyncem. Před cca 2 lety jsem něco takovýho dělal a je to
v pohodě.

RaT