Uspavani SATA disku (AHCI) a spousteni aktivit

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Mar 9 06:51:53 CET 2011

On 03/08/11 13:24, Jan Dušátko:
> [...]

> device model          ST31000528AS
> firmware revision     CC37

> power management               yes      yes
> advanced power management      no       no

> V tuto chvili mam nastaveno v /etc/devd.conf
> attach 100 {
>          device-name "ada[0-9]+";
>          action "sleep 10&&  /sbin/camcontrol idle $device-name -t 600:IDLE
> &&  /sbin/camcontrol idle $device-name -t 1800:STANDBY";
> };
>
> 1) Jak je to se sleep mode u disku?
> Pokud necham disk namountovany, ale uspim ho, při dotazu na FS se mi vzbudi?

'sleep' se rusi resetem. To o cem mluvis ty je 'standby'

> Nebo je nutne nejprve odmontovat FS a pak disk uspat?

Pri 'sleep' rozhodne, pri 'standby' to potreba neni.

> Aktivuje se v pripade uspani klauzule detach v /etc/devd.conf

To neumim rict - 'sleep' sice vypina i vetsinu elektroniky, ale nevim,
jestli zbyla cast udrzi vuci systemu disk jako zdanlive "zivy" nebo
jestli dojde k 'detach'. U 'standby' problem nevznika, tam se zastavi
otaceni, ale elektronika zustava ziva.

> 2) Potrebuji automaticky namontovat filesystem NTFS. Z uživatelského
> hlediska pouzivam fusefs-ntfs. Je mozne tento userland modul pouzit pro
> pripojeni disku primo z /etc/fstab?

Jo, uz pred casem jsem to u sebe dopatlal, ze to slo:

ln -s /usr/local/bin/ntfs-3g /sbin/mount_ntfs-3g

a pak muzes do fstab dat:

/dev/ada0s3 /data ntfs-3g rw,late 0 0

Pisu to z hlavy, takze pokud by to takhle nebylo presne, zkus opakovat
dotaz, to uz budu moct prestartovat onen pocitac a podivat se jak to mam.

> 3) Podporuje vubec tento typ disku sleep/standby mode?

Ma "power management" yes, tak by mel, nicmene, definitivni odpoved lze
ziskat jen tim, ze se tam ten prikaz posle. Pokud neskonci "ABRT" tak je
implementovan. Jina otazka je jak presne a dobre ...

Pozor ale na kombinaci "uspavani + raid". 'spin up' pri probouzeni disku
nejakou dobu trva. A  RAID je ochoten cekat na odpoved od disku jen po
omezenou dobu - nez ho prohlasi za vadny a z pole ho vyhodi.