Rozpadly gmirror

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Mar 2 13:22:02 CET 2011

Petr Macek wrote:

> ja treba clear nikdy nedelal, protoze jsem ho neznal a nikdy jsem na
> problem nenarazil. Overeno asi 20 pripady

Ono tech duvodu a zpusobu, jak muze disk z mirroru vypadnout je patrne
vic, ale mam pocit, ze pokud je disk oznacen za vadny:

GEOM_MIRROR: Component ad8 (device gm0) broken, skipping.

tak bez toho clear nepujde do gmirroru vratit - ostatne to muze puvodni
tazatel vyzkosuet a dat nam vedet, jestli to proslo bez clear, nebo ne.

> tohle je u SATA opravdu velky problem, na to narazim kazdou chvili. Je
> ten timeout nastavitelny aspon nejak natvrdo (aniz bych kvuli tomu musel
> kompilovat pul sveta). Ja nikde nenasel, jak ho prenastavit.

V tomhle starem PR se to resi, prihodil jsem tam jako follow-up i odkazy
na dalsi zdroje
http://www.freebsd.org/cgi/query-pr.cgi?pr=kern/111023

Sveho casu FreeNAS obsahoval prave upravu s moznosti menit to pres sysctl.

V tom PR to myslim jen vyresili zvednutim tech timeoutu (nekoukal jsem
na to ted).
Ve FreeBSD 8.2 uz je moznost to zmenit pres sysctl, ale opet jak zminil
Dan, naprosto globalne, je to myslim jen rozdelene zvlast na da, ada

kern.cam.pmp.default_timeout: 30
kern.cam.ada.default_timeout: 30
kern.cam.da.default_timeout: 60

Ve starsich verzich je to natvrdo v souborech v adresari sys/dev/ata/*.c

Mirek