mailserver (postfix) a spam

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Feb 10 14:07:03 CET 2011

On 02/10/11 09:39, Cizek Milan:
> 1) jak v tom počtu procházejících mailů zjistím, která vnitřní IP (uživatel) má např. zavirovené PC a rozesílá?

U sendmailu jsem si jednoduchym scriptem zjistoval, kolik ruznych FROM:
adres bylo pouzito z jedne IP adresy - "normalni" (pokud se ti IP adresy
nestehuji mezi ruznymi pocitaci) je obvykle JEDNA, i kdyz ja za
"varovnou" hranici povazoval az pet.

> 2) jak alespoň částečně tomuto zamezit... Pomůže např. omezení konexí IPklienta<>SMTP server? Jiné řešení?

Jakmile jsem zjistil, z enekdo hranici prekrocil, podival jsem se na
seznam ocima - z toho lze vetsinou dost presne odhadnout, jestli jde o
virovou aktovotu nebo ne - a pokud jsme dospel k zaveru, ze ano,
skutecne jsem omezil pocet konexi - na nulu ;-)