Named v 8.1 - dost neurcite popsany problem

Petr Macek pm-conf at kostax.cz
Tue Feb 8 17:24:15 CET 2011

Zdravim,
predem se omlouvam za dost spatne polozeny dotaz, spis jen zkousim,
jestli nekdo nema podobnou zkusenost.
Dokud jsem mel tenhle problem na jednom stroji, bral jsem to jako
nejakou svou chybu a neresil to, ale ted mam stejny problem na 2
strojich a asi za to nemuzu ja :-)

Situace - FreeBSD 7.x (i386) updatnuta na 8.1. Update probehne dobre a
dle doporuceneho postupu, ale po updatu server kazdou chvili spadne na
Fatal trap 12. U prvniho stroje jsem zjistil, ze je to v pripade, ze
bezi named (tusim, ze to bylo videt nekde u toho fatal trapu nebo tesne
pred nim). Named je nastaven tak, ze kesuje pozadavky ze site a ma asi 2
zonove soubory. Ale je s minimalni zatezi. Pokud named nebezi, server
nespadne. Oba servery byly pred updatem naprosto bez problemu. Co se po
updatu jeste zmenilo je to, ze misto ipdivertu jsem zacal pouzivat
ipfirewall_nat.

Bohuzel situace je takova, ze na tech strojich moc nemuzu laborovat (oba
jsou mnoho kilometru ode mne, takze jsem jen odstavil named). Snazil
jsem se vygooglit nejakou souvislost, ale nic nemuzu najit a nevim, jak
takovou vec napravit.

Podobnych updatu jsem delal desitky, problem je jen s touto kombinaci.
Nema nekdo podobnou zkusenost? Ja bohuzel momentalne nemam moc casu na
testovani, proto jsem si dovolil takto obecny dotaz.

Predem diky za jakoukoli radu
--
# Petr Macek