Lehce OT: courier-imap

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Tue Jan 18 20:18:14 CET 2011

Zdravim,

nevim, jestli to patri sem, ale na linuxu mi to beha, takze je dost dobre mozne, ze problem mam jen na FBSD. Problem je, ze mam nainstalovany courier-imap z portu (posledni verze), rozbehnuty proti mysql (nicmene dle logu to zrovna beha v pohode) a je zajimavy problem tykajici se imapu. Po restartu serveru bezi vse, zda se (dle moznosti, jak mohu vyzkouset, nedokazu prilogovat hned vsechny), jak ma. Po nejake dobe se u nekterych useru - nedokazu rict kterych, nenasel jsem zadnou souvislost - stane, ze zacne imap vracet LOGIN FAILED. Dle debugu ovsem je heslo spravne, v databazi usera najde, ale proste rekne, ze ne - mala ukazka:

debug.log
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jan 18 20:11:52 adelka imapd: Connection, ip=[::1]
Jan 18 20:11:52 adelka authdaemond: received auth request, service=imap, authtype=login
Jan 18 20:11:52 adelka authdaemond: authpam: trying this module
Jan 18 20:11:52 adelka authdaemond: authpam: username 'postmaster na muj-denicek.cz' not found in password file
Jan 18 20:11:52 adelka authdaemond: authpam: REJECT - try next module
Jan 18 20:11:52 adelka authdaemond: authmysql: trying this module
Jan 18 20:11:52 adelka authdaemond: authmysqllib: connected. Versions: header 50153, client 50154, server 50154
Jan 18 20:11:52 adelka authdaemond: SQL query: SELECT username, password, "", '207', '207', '/data/mail', maildir, "", name, "" FROM mailbox WHERE username = 'postmaster na muj-denicek.cz'
Jan 18 20:11:52 adelka authdaemond: password matches successfully

maillog

No a nyni vysledek telnetu:

telnet localhost 143
Trying ::1...
Connected to localhost.
Escape character is '^]'.
* OK [CAPABILITY IMAP4rev1 UIDPLUS CHILDREN NAMESPACE THREAD=ORDEREDSUBJECT THREAD=REFERENCES SORT QUOTA IDLE ACL ACL2=UNION STARTTLS] Courier-IMAP ready. Copyright 1998-2010 Double Precision, Inc.  See COPYING for distribution information.
login postmaster na muj-denicek.cz hesloheslo
login NO Error in IMAP command received by server.

Hledal jsem podle hlasky, vsude se budto resi, ze to nejde od zacatku (coz neni muj pripad, dnes to cely den slo a zacalo to zlobit az vecer), nebo problem s pravy (neni, slo to hned od zacatku, pak ne), nebo proste jsem nenasel v te zaplave ten spravny.

resil jste nekdy nekdo neco takoveho?

--
S pozdravem,
 Bc. Radek Krejča