Slapd core dump x86_64

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Jan 15 14:16:47 CET 2011

On 01/15/11 10:21, Vilem Kebrt:
> snazim se rozbehnout par veci pres openldap, pozdeji bych tam chtel
> namigrovat veci ze statickych file configu a z pgsql(jenom pretahnu data).
> Problem nastava jiz po instalaci, proste zaboha se neda slapd spustit,
> pokazde (at delam co delam) mi to vyhodi core dumped nebo exited on
> signal 11.
> Zajimave je ze problem se projevuje pouze na 64bitu, na 32bitu 8.1 R to
> bezi naprosto bez problemu a to ve stejne konfiguraci.
> Konfigurace, popr. logy klidne dodam, nevim uz ceho se chytit

Jedna z moznosti je, ze problem je v samotne 64bitove architekture -
chybne napsany kod, ktery je "na miru sity" pouze 32 bitum.

Druha moznost je problem zvany "thread" - pokud se v jednom produktu
sejdou programy a/nebo knihovny prelozene jako nethreadove s temi
threadovymi (a u tech threadovych vznika problem pokud jsou prelozene
vuci ruznym multithreadovym knihovnam)

At je to to ci ono (nebo jeste neco uplen jineho) nutny prvni krok je

a) prelozit zucasenene komponenty s debugovacima informacena (option -g
pri prekladu - a nestripnout je pri instalaci)

b) spustit slapd (nebo co se to pousti) a pockat az to spadne a vytvori
core dump

c) najit ten core dump a spustit 'gdb slapd ten-core'

d) napsat 'bt'

No a ta samotna hlaska o tom jak to spadlo plus vypis 'bt' by te mel
dovest k informaci kde presne v ramci celeho toho programu nastal
problem - a pak je daleko snazsi vytvaret a overovat teorie

Jestli dodas ten backtrace, tak ti k tomu zkusim neco rict (mozna i to,
ze nijak nepomohl a netusim, kterym smerem se vydat), ale poridit ho
musis sam. Ona mi fronta nevyresenych veci zacala rust nade vsechny
aceptovatelne meze ...