Jak zkopírovat CF kartu se systémem?

Dan Lukes (as netadm@kolej) dan at obluda.cz
Sun Jan 9 22:28:08 CET 2011

On 01/09/11 21:57, Nádhera Roman:
> potřebuji zkopírovat CF kartu se systémem. V počítači je navíc HDD.
> Karta se jeví jako
> /dev/ad0
> /dev/ad0a
> /dev/ad0c

To prvni je cely fyzicky disk. To treti je cela slice a v tomto pripade
by to melo byt totez co to prvni. To druhe je rootovska partition.

> Jaký má být správně parametr v dd
> dd if=/dev/ad0 ..... nebo
> dd if=/dev/ad0a ..... nebo
> dd if=/dev/ad0c ?

Podle toho, jestli chces zkopirovat partition nebo cely disk je treba si
vybrat.

Predpokladam, ze chces kopirovat cely fyzicky disk a tudiz to prvni.

Jen upozornuju, ze dve flasky casto nebyvaji stejen velke - a to dokocne
i kdyz je na obou napsano stejne cislo - a dokonce nekdy ani tehdy ne,
kdyz je tam krome stejneho cisla i stejny vyrobce a typ.

Ta, na kterou to kopirujes by mela byt nejmene stejne velka ...

> Spustil jsem if=/dev/ad0 of=/fuji/cfimage
> a čekám, jak to dopadne

To se nacekas, kopirovat to po jednotlivych sektorech. Chtelo to jeste
bs=1m ...