Instalace FBSD na Alix Alix.1C Geode LX 800

Nádhera Roman roman at nadhera.name
Sat Jan 8 20:28:53 CET 2011

Dobrý den,
nějak vůbec se mi nedaří dostat FBSD na tento systém:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Alix.1C_board_with_AMD_Geode_LX_800_%28PC_Engines%29.jpg
Mám k tomu připojený 2.5" HDD a pokouším se nainstalovat systém.
Instalačka systému je na CD, mechanika je externí připojená přes USB.
Chcípne to v okamžiku, kdy se sysinstall snaží vytvořit souborový
systém. Pokud nainstaluji na ten HDD strčený do jiného počítače a pak hp
přendám do toho Alixu, tak tam se systém nabůtuje, ale začne psát chyby,
jakmile sám šáhne na disk a skončí v jakémsi nedobůtovaném stavu.
Zatím se mi podařilo ten HDD rozchodit jako další disk se systémem na CF
kartě, ale na té kartě je systém od jiné firmy, specielně vytvořený pro
tento HW a pro úplně jiný účel, než bych nyní potřeboval.
Navíc ten disk a FBSD se spolu baví jen když je v režimu LBA s geometrií:
DISK Geometry: 4864 cyls/255 heads/63 sectors = 78140160 sectors (38154MB)
Když ho nechám v auto režimu, tak předstírá, že má něco přes 77000 cyls,
16 hlaviček s 255 sektorů. Sysinstall ječí, že tahle geometrie je úplně
blbě a samozřejmě to nechodí.
Nevíte někdo jak na to? Jak to tak vypadá, tak bez vlastního jádra si
ani neškrtnu.
Zkusil jsem na to instalovat jen tak cvičně Linux, jednak Xubuntu a i
Ubuntu server, kvůli diagnostice v čem by mohl být problém, ale v obou
případech zmrzla instalace okamžitě po natažení z CD.
Asi ten Alix bude mít nějaké svoje špecifiká. :'(