FreeBSD 8.1 a multiportova seriova karta

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jan 6 22:33:05 CET 2011

David Pasek wrote:
> tak jsem dotestoval a neni to asi moc pozitivni. Druhe dva uarty se
> sice objevi v tom prvnim bloku (offset 16 a 24), ale kdyz se s takle
> zkompilovanym PUCem pokusim pristoupit na kterykoliv z portu karty
> (uart 2 i uart3), tak system crashne.

Hm, to bych uz ten ovladac muzel opravdu docist detailne a pochopit
presne jak ten hardware funguje - coz se navic nemusi podarit, protoze
vadny ovladac evidentne neanticipuje chovani hardware spravne ...

Treba jsou ty druhe dva portu skutecne az v tom druhem bloku a to, ze
jsou nadefinovany v druhe polovine prvniho bloku je falesna pozitivita ...

> Dane, nejake napady?

Muzeme zkouset rany naslepo, muzeme se pokusit pochopit chovani
hardware, muzeme zkusit najit ovladac z jineho OS (bud' ve zdrojacich
nebo treba i binarni). Ja bych ted asi zacal zkoumat jak je to s
prerusenimi - karta ma fyzicky jedno, a to kdyz nastane, tak je ale
potreba nejak identifikovat kvuli kteremu seriaku to bylo a dorucit tu
informaci na patricne misto - a my jsm esi tam ted to mapovani delali
takovym docela piratskym zpusobem, takze tohle tahle distribuce nemela
moc sance fungovat spravne - a je mozne, ze to nemaji uplne ciste
napsane, a zavolanim obsluzne rutiny preruseni detikovane pro neco, co
prerusnei ve skutecnosti nevyvolalo, skonci malerem.

Ale chces pratelskou radu ? Kup ten Kouwell - ten, ktery anouncuje
kompatibilitu s UART 16650 (nebo tak nejak - ted si ty cisla nepamatuju
presne). Kup ho pres internet, takze kdyz nebude fungovat, vyuzijes
prava ho vratit ve lhute ctrnacti dnu - krome dvou postovnych nevznikne
zadna skoda (pravda, plati jen pokud ho kupujes soukrome - ne jako firma).

Ano, bylo by to pro ego prijemny, kdyby se mi podarilo u neznameho
hardware, ktery navic ani nemam v ruce, doplnit chybejici podporu do
ovladace, ale realisticky nahlednuto, zere to docela dost casu - ta jina
karta te vyjde podstatne lacinejs nez cas, tkery tomu venujes. I kdyby
se ti ji pak vratit nepodarilo ...