FreeBSD 8.1 a multiportova seriova karta

David Pasek david.pasek at gmail.com
Sun Jan 2 17:40:58 CET 2011

Ahoj,
potrebuji vice seriovych portu.Pred koupi jsem si delal resersi na
funkcni multiportove RS-232 karty pod FreeBSD a nakonec jsem si
poridil tuto ctyr portovou kartu
http://www.sunix.com.tw/product/ser4056a.html

Karta funguje, ale detekuji se pouze dva ze ctyrech RS-232 portu
(uart2 a uart3). Ty dva seriove porty funguji, ale nemohu prijit na
to, jak rozchodit zbyle dva RS-232 porty. Pro uplnost dodavam, ze uart
0 a uart 1 jsou funkcni seriaky na matherboardu.
Celkove mam tedy funkcni 4 RS-232 porty (dva na motherboardu a dva
porty ze 4-portove PCI karty), ale jelikoz COM1 (uart0) pouzivam jako
konsoli, tak potrebuji rozchodit seriovych portu vice (celkove vsech
tech 6, ktere bych mel mit).

Vygooglil jsem podobny problem na FreeBSD 7 a nekdo tam vytvoril
patch, ktery pomohl.
Tady je ten patch
http://www.mail-archive.com/freebsd-stable@freebsd.org/msg96080.html
Nicmene jsem se koukal do zdrojaku 8.1 do souboru
/usr/src/sys/dev/puc/pucdata.c
a pripada mi, ze uz to je opravene presne podle toho patche.

System mam FreeBSD 8.1
====================
FreeBSD fbsd-access-srv.home.uw.cz 8.1-RELEASE FreeBSD 8.1-RELEASE #0:
Sat Jan  1 21:05:37 CET 2011
root at fbsd-access-srv.home.uw.cz:/usr/obj/usr/src/sys/ACCESS-SERVER
i386

Vypis z dmesg:
============
puc0: <Timedia technology 4 Port Serial> port
0xe000-0xe01f,0xe020-0xe02f irq 10 at device 17.0 on pci0
puc0: [FILTER]
uart2: <16550 or compatible> on puc0
uart3: <16550 or compatible> on puc0

ocekaval bych jeste uart4 a uart5.

Vypis z pciconf -lv
puc0 at pci0:0:17:0:       class=0x070002 card=0x40561409 chip=0x71681409
rev=0x01 hdr=0x00
    vendor     = 'Timedia Technology Co Ltd'
    device     = 'PCI / ISA Asynchronous UART Signal Chips Solution (40371409)'
    class      = simple comms
    subclass   = UART

Predem diky za jakekoliv nakopnuti spravnym smerem,
David.