upgrade zo 6.4-R na 7.3-R - Poznatky II.

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Dec 7 13:46:52 CET 2010

On 12/07/10 13:20, Lubomir Majersky:
> 4. Restart som stale neuskutocnil. Pred nim som este odinstaloval vsetky
> aplikacie. Je to ovela lepsie, nez ich rebuildovat pocas tohto prosesu

Az na delku vypadku v poskytovani sluzeb.

Je to tak trochu loterie - ano, instalace "from scratch" ma mensi
pravdepodobnost "velkeho" problemu a tudiz delsiho vypadku nektere
sluzby, zato ma ale 100% pravdepodobnost stredne dlouheho vypadku v
poskytovani vsech sluzeb.

Upgrade "on-line" ma 100% pravdepodobnost vypadku v radu sekund
(vyjimecne minut), zato o neco vetsi pravdepodobnost vypadku dlouhych,
pokud se objevi nejaky problem.

> Pri tretom upgrade servera som uz bol na vsetko pripraveny

No prave - a to ja si radsi an par mene dulezitych strojich overim jake
problemy ma on-line update a pak uz sekam jeden za druhym s tim, ze
uzivatele zaznamenaji dva, maximalne tri vypadky v rozsahu okolo dvou minut.

> System cca 1 hod., aplikacie cca 3 hodinky

Nerad bych byl spatne pochopen, ale to je strasne dlouho. I kdyz -
otazka je, co je to za cisla. Zeptam se jinak - jak dlouho klienti
nemohou ke sluzbam dotceneho stroje ?