Cross-plaform upgrade (was: upgrade zo 6.4-R na 7.3-R - Poznatky I. / i386 na amd64)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Nov 25 23:02:07 CET 2010

On 11/25/10 22:33, Miroslav Lachman:
> Tenhle pripad je popsany v manualu portmasteru - v praxi uz jsem ho
> pouzil pro "prenos" stejne konfigurace z jednoho serveru na jiny.

> Az do bodu 5 bych to patrne provedl na stare verzi systemu a od bodu 6
> dal na nove verzi, ale neni to nevyhnutelne.

Na starem potrebujes pouze [1], na novem potrebujes [6],'rm -rf
/usr/local/* /var/db/pkg/*',[8],[9]

> V mem pripade, kde pouzivam gmirror bych mozna rozlozil gmirror

Ano, to by slo - dokonce i bez gmirroru, pokud mas na disku dost
nealokovaneho mista (nebo si pomuzes tim /tmp, jak navrhujes - pokud ho
ovsem mas samostatny).

Ja bych ale zase radeji jednokolovy postup (jeden reboot, plus maximalen
druhy az bude hotovo naprosto vsechno, tj. vcetne reinstalace vsech portu).

Vlastne mam v tehle chvili jediny hlavni problem - a tim je

/libexec/ld-elf.so.1

Ten na zivem systemu nelze aktualizovat a soucasne ho nelze "pres
restart" ponechat neaktualizovany.

Az budu mit cas, coz ted nemam, musim nastudovat, jak presne vlastne
system loaduje soubory, a zejmena, kde se bere toto jmeno a cesta. Pak
bych mohl an bezicim systemu udelat kopii tohoto klicoveho souboru,
zmenit systemove nastaveni tak, aby se zacal pouzivat ten - a pak bych
uz mohl puvodni aktualizovat aniz by to melo fatalni nasledky.

Ostatni knihovny a binary bych uz nejak vyresil ...

> jestli je nejaky enormni zajem, muzu zkusit udelat upgrade ze 7.3 i386
> na 8.1 amd64 a postup sem pak napsat

Kvuli me nemusis. Uz mam vlastni zkusenosti. A bohuzel, zatim nemohu
hodnotit jako hladky a spolehlivy dokonce ani "standardni" postup, tedy
nabootovat novy system z instalacniho CD a v menu vybrat "upgrade".