ZFS - hratky, postrehy... a problemy

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Wed Nov 24 00:16:03 CET 2010

Ahoj,

nebudu primo reagovat na Tve dotazy, protoze jsem se s tim nesetkal, ale par postrehu.

1. pouzil jsem tyto navody a nemam v podstate zadny problem (spatlal jsem vse mozne dohromady):
http://www.freebsd.org/doc/handbook/filesystems-zfs.html
http://www.linuxsoft.cz/article.php?id_article=1712
https://www.dan.me.uk/blog/2010/02/08/booting-from-zfs-raid056-in-freebsd-8-0-release/
http://www.b0rken.org/freebsd/zfs.html

2. i386 a zfs opravdu nee, pri vetsi nalozi dat byl kernel panic, at jsem tunil, jak jsem chtel

3. i na amd64 je lepsi mit vice pameti a v kazdem pripade si pohrat minimalne se vm.kmem_size, bez toho, abych ji trochu poladil dle pameti a mym potrebam byl opet kernel panic, 2GB pameti bude dle mych zkusenosti malo

4. co se tyce zfs a jeho implementace ve FreeBSD, tak to tu padly vyrazne kvalifikovanejsi prispevky nez me pred casem, cca mesic a pul zpet

Radek