Rekurzivni chmod

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Sep 29 11:12:24 CEST 2010

On 09/29/10 09:17, Kaminar:

> Na FreeBSD to nefunguje.
> Ale nefunguje mi to ani v Linuxu. Vysledek je v obouch pripadech
> stejny: vsechny soubory i adresare maji prava 700.

Ve vztahu k 'chmod' zadny operacni system s nazvem Linux neexistuje. To
je jmeno jadra. Userland utility, jako je treba chmod, jsou atributem
distribuce a chmod v Debianu nemusi byt stejny jako chmod ve Slackware.

Kdyz tedy oba mluvite o Linuxu, nemluvite mozna vubec o stejnem chmod-u
a zjisteny rozdil v chovani tak neni nicim tajemnym.

> Po prvnim kroku byla odebrana vsem souborum i adresarum vsechna "x",
> a proto se v druhem kroku rekurzivni chmod nedostane do adresarove
> struktury.
>
> $ chmod -R u-x,go= a0
> $ chmod -R u+X a0
> chmod: a0/a1: Permission denied
> chmod: a0/a2: Permission denied
> chmod: a0/s: Permission denied
> chmod: a0: Permission denied

Pravda. Nejen X vychazi z vychozich prav, ale i to prochazeni se vlastne
ridi puvodnimi - a ne novymi - pravy. Mas pravdu. O to smutnejsi je, ze
ac mas pravdu tak mas smulu. Pomoci chmod to proste nevyresis.