OT: dotaz na konverzi CRLF behem prenosu mailu

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Mon Sep 27 19:00:23 CEST 2010

	ahoj, omlouvam se za off-topic. Verim, ze nekdo zde bude vedet.

	narazil jsem na problem, ze z unixu odeslu pres Pine textovy soubor
a clovek na druhy strane, taky na unixu, s ThunderBirdem, to ulozi a ma tam
extra LF znaky.

	RFC 2046 rika: "The canonical form of any MIME "text" subtype MUST
always represent a line break as a CRLF sequence."

	zjistil jsem, ze Pine vzdy zkonvertuje text tak, ze CR zmeni na
CRLF. Vzhledem k vete nahore bych si rekl, ze dela spravnou vec. Tj.
ThunderBird by to mel ulozit podle systemu, tj. na unixu odebrat LF. A to
nedela.

	Pine ale navic vzdy na text pouzije base64, tj. az po prekodovani CR
-> CRLF. Ale to mi porad prijde OK. Vysvetleni proc dela encoding i na
textovy soubory je tady:

	http://www.washington.edu/pine/faq/attachments.html

	muj dotaz: chova se podle specifikace spatne ThunderBird, nebo Pine?
Ja si samozrejme myslim, ze ThunderBird :-) Tipuju si, ze ThunderBird s tim
nic neudela, protoze to bylo zakodovany pomoci base64, a ze bez toho by to
zvladnul. Pine ale nedokaze poslat text bez base64 zakodovani, takze to bez
dalsiho nemalyho usili neoverim.

	diky, h.

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull (dot) cz>