Rekurzivni chmod

Jozef Babjak jozef.babjak at gmail.com
Sat Sep 25 19:54:57 CEST 2010

> mam takovou zacatecnickou otazku, kterou bych se chtel jen ujistit, ze
> mi neco neuniklo.

  ^-- Rychlejsie, ako napisat do fora, bolo asi vyskusat to. Ale
povedzme, ze nebola prave poruke moznost vyskusat to. :-)

> V adresari adr bude adresarova struktura, ve ktere budou mit vsechny
> soubory i adresare prava 777 vcetne adresare adr. Cilem je zmenit
> prava vsech obycejnych souboru na 600 a u adresaru na 700. Lze toho
> dosahnout pouze za pomoci prikazu "chmod -R ... adr" bez pouziti
> rootovskych prav?

  ^-- Otazka sa nezmienuje, kto je vlastnikom suborov. Prava moze
zmenit vlastnik alebo root.

Chmod samotny asi pouzit nepojde, lebo -R nerozlisuje subory a
adresare. Takze to pojde na dva kroky:

find /path/to/adr -type f -print0 | xargs -0 chmod 600

find /path/to/adr -type d -print0 | xargs -0 chmod 700

Cele mi to priapada ako workaround na nejaky upload. Ak je tomu tak,
neslo by to riesit priamo konfiguraciou prislusneho demona ci
nastaveniami konta pouzivatela, pod ktorym demon bezi? Inak povedane -
je lepsie opisat problem, ako podsuvat riesenie.

J.