Kontrola bezicich sluzeb (watchmen)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Sep 10 12:53:27 CEST 2010

On 09/10/10 01:18, Miroslav Prýmek:

> Tak mi to nedalo a vyzkousel jsem s vysledkem: takhle to nejde :)

Protoze to je spatne

> Na terminalu se objevi jakasi zmet znaku, ktera vzdalene pripomina tohle (misto podivnych znaku
> jako ramecky apod. pisu tecky):
> Vypada to jako klasicky banner "FreeBSD/i386 (Amnesiac)" zmrseny nejakym divnym kodovanim.
>
> Zajimave je, ze kdyz misto mc dam vim, tak tam ten zmrsenej banner jakoby problikne, ale
> vim se spusti a normalne funguje. Stejne (blbe) jako mc se chova i mcedit a python. Vic
> jsem nezkousel.
>
> Nechapu, kde se tam ten banner bere, kdyz v gettytab zadny "im" neni...

Ale je ...

Kod 'getty' nejprve zinicializuje pole z definice 'default' a teprve pak
ho prepise pozadovanou definici. A v 'default' :im=...: je

Ano, je to trochu necekane chovani, logictejsi by bylo, kdyby vetsina
definic koncila :tc=default:

Ale je to tak prastare chovani, ze by snad ani neni patricne o jeho
logicnosti vubec mluvit.

Co se 'mc' tyce - tezko rict, co mu nevyhovuje. Muze byt, ze pocita s
necim, co mu my takhle nedodame a "normalne" mu to neschazi, protoze
mezi "getty" a nim lezi jeste .profile a login.conf a nektery z nich mu
chybejici vec doda. nelze al evyloucit ani to, ze je to chyba v
implementaci 'mc' - ono jak to panove vyvijeji an Linuxu tak proste
mozna prijali nejake predpoklady o tom co je a v jake podobe k
dispozici, a ono to treba za urcutych okolnosit prave tak k dispozici
byt nemusi. Muze jit treba o nejake environmentove promenne ...

I kdyz - ono asi nepujde o aplikaci jako takovou, ale mozna o nekterou
knihovnu. Podezrivam libslang2. Ja mam na textovych konzilich
predefinovane barvy (barva odrazi architekturu a major verzi
instalovaneho systemu - abych hned vedel u ceho sedim). Donedavna mi
'mc' po svem ukonceni tato nastaveni zlikvidovala na defaultni.
Predevsirem jsem aktualizoval porty a mc-4.7.4 neslo slinkovat kvuli
nezresolvenym symbolum v libslang2, coz jsem vyresil kratce a razne -
prelozil jsem ho bez podpory libslabg. A hle - po skonceni ma terminal
ty barvy, ktere ma mit. Bud' v 4.7.4 opravili chyby predchozich verzi,
nebo za to muze prave libslang2 ...

Mozna to zkus take bez nej. To ale jen strilim naslepo.