gpart [was: ZFS root, boot selhal po update z 8.0 -> 8.1]

Dušátko Jan jan at dusatko.org
Fri Sep 10 01:56:40 CEST 2010

> [...]
> zatim
> dobre
>
> A byla ta konfigurace pomoci gpart tim gpart take spravne odstranena,
> aby se dal pouzit klasicky fdisk / bsdlabel? (pripadne prikazem dd
> smazat zacatek a konec disku)

nejprve jsem to zkusil smaznout seriozne (ptal jsem se strycka google
na pozice gpt), pak jsem premaznul disk samymi nulami a to jedine pomohlo.

> instalaci

> Zatim jsem gpart pouzil jen jednou (posledni dobou jsem zadne nove
> stroje neinstaloval) na iSCSI pole, kde je asi 3TB oddil. Funguje
> normalne az na poznatek, ze se nesnese s glabelem. Nedokazal jsem najit
> postup, kterym se tomu vyhnout. Zkratka kdykoliv jsem pouzil glabel,
> skoncil jsem s hlaskou:
>
> da0: the secondary GPT table is corrupt or invalid.
>
> Tak jsem se na ten glabel vykaslal...

Hmm... jestli si dobre vzpominam, pozival jsem nasledujici sekvenci:
/sbin/gpart create -s GPT da0
/sbin/gpart create -s GPT da1
/sbin/gpart create -s GPT da2
/sbin/gpart create -s GPT da3

/sbin/gpart add -b 34 -s 488259517 -t freebsd-zfs -l disk0 da0
/sbin/gpart add -b 34 -s 488259517 -t freebsd-zfs -l disk1 da1
/sbin/gpart add -b 34 -s 488259517 -t freebsd-zfs -l disk2 da2
/sbin/gpart add -b 34 -s 488259517 -t freebsd-zfs -l disk3 da3

glabel create disk0 da0p1
glabel create disk1 da1p1
glabel create disk2 da2p1
glabel create disk3 da3p1

zpool create storage raidz label/disk0 label/disk1 label/disk2 label/disk3

tedy glabel pravdepodobne zmrsil co mohl a je to duvodem, proc mi to
stále havarovalo. Nastesti to byl jenom test.

Honza