Kontrola bezicich sluzeb (watchmen)

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Thu Sep 9 13:02:06 CEST 2010

On 5.9.2010, at 21:55, Dan Lukes wrote:

> On 09/04/10 12:02, Milan Cizek:
>

> Jakmile to jen trochu jde, vyuzivam na to nastroj v systemu existujici - "init".
>
> Konfigurace se pise do /etc/ttys a co se klasicke otazky "kdo bude hlidat hlidace" tyce - init je natolik zakladni proces systemu, ze pri jeho padu neni otazka dalsiho behu OS na poradu dne.
>
> Pravda, ne vsechny bezici procesy lze vyresit takhle.
>
> 						Dan

Muzes se prosim o tom trochu vic rozepsat? Abych rekl pravdu, v tom, jak funguje nastavovani
terminalu dost plavu - nejvic, co jsem zvladl, bylo podle navodu nastavit konsoli na seriaku
a to bylo dost trivialni :)

Zajimalo by me asi hlavne:

Dejme tomu, ze mam nejaky skript/programek, ktery periodicky kontroluje bezici procesy a do
syslogu zapisuje anomality.

man init rika:
     The init utility can also be used to keep arbitrary daemons running,
     automatically restarting them if they die.  In this case, the first field
     in the ttys(5) file must not reference the path to a configured device
     node and will be passed to the daemon as the final argument on its com‐
     mand line.  This is similar to the facility offered in the AT&T System V
     UNIX /etc/inittab.

Takze staci do /etc/ttys dat neco ve stylu
none   "/usr/local/bin/my_super_watchdog parametr1 parametr2"   vt102   on secure
?

Ma tam pak nejaky vyznam ten typ terminalu (vt102)?

A co kdyz bych chtel, aby ten programek obsadil nejaky virtualni terminal (misto getty)
a svoje vypisi psal tam?

Jestli se Ti nechce rozepisovat, tak staci odkazat do patricnych mist (RTFM) :)

dik

Mirek