Re: Vypalovani na FreeBSD

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Tue Aug 10 11:46:45 CEST 2010

>   ^-- Tieto su pokial viem iba frontend pre cdrecord. Jednak uz Juraj

Ano, jsou to frontendy nejen pro cdrecord, ale i pro growisofs, cdrdao, mkisofs,
wodim aj. A v pripadech vytvareni slozitejsich kompilaci se hodi, protoze to je
pohodlnejsi nez utility pro konzoli.

> podotkol, ze zakladnym sposobom palenia vo FreeBSD nie je - na rozdiel
> od GNU/Linuxu - cdrecord, ale burncd, jednak by som sa pri akychkolvek

Pokud se nemylim, tak burncd je pouze pro ATA rozhrani. Takze kdyz budu
chtit pouzivat AHCI, tak burncd pouzivat nepujde.
Jedina moznost by byla s ataahci.ko (ten jsem nezkousel), ale ten zase pry
nepodporuje NCQ a je pry take uz dost zastaraly.

> pokusoch lokalizovat zdroj chyby pokusil odstranit co mozno najviac
> medzivrstiev typu k3b a pouzil podla moznosti nastroj priamo
> zodpovedny za problemovu akciu.

Pri paleni DVD-RW jsem pouzil primo growisofs z konzole. Takze jedina
mezivrstva byla ahci.ko. Da se snad odstranit jeste nejaka mezivrstva?

Paleni s wodim jsem delal pres k3b, protoze jsem nevedel, jak to udelat
z konzole. V tomto pripade to bylo bez AHCI, protoze s AHCI mi nechodi
frontend k3b-kde4. Dale jsem mel natazeny nutny modul atapicam.ko.
Paleni probehlo v poradku

Pri paleni CD-RW jsem pouzil cdrecord z konzole + ahci.ko. Paleni
probehlo v poradku a tak jsem se uz moc nezatezoval zkousenim
s burncd pro CD-RW.

Karel