2x gmirror - problem?

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Mon Aug 9 21:58:52 CEST 2010

Ahoj,
mam stroj Supermicro, doposud s 2x SATA disk 250GB (ad4+ad6 gmirror).
Protože bylo malo mista, pridali se další 2 disky (ad8,ad10 kazdy 2TB).
Pokusil jsem se tedy z těchto dvou novych disku vytvorit novy gmirror.

Na ad8 jsem přes sysinstall vytvoril novou partition, probehlo newfs...
Jediny, cim si nejsem jisty je udany mountpoint. Ale to by asi mělo byt
jedno, pokud si fstab edituji sam?

sysctl kern.geom.debugflags=16
gmirror label -v -b split -s 16384 gm1 /dev/ad8

Dále jsem udelal upravu fstab (pridan poslední radek, gm0s1g zmenil z
netwlow na netflow-old):
# Device                Mountpoint              FStype  Options         Dump
Pass#
/dev/mirror/gm0s1b              none            swap    sw              0
0
/dev/mirror/gm0s1a              /               ufs     rw              1
1
/dev/mirror/gm0s1d              /tmp            ufs     rw              2
2
/dev/mirror/gm0s1e              /var            ufs     rw              2
2
/dev/mirror/gm0s1f              /usr            ufs     rw              2
2
/dev/mirror/gm0s1g              /netflow-old    ufs     rw              2
2
/dev/mirror/gm1s1d              /netflow        ufs     rw              2
2

A reboot.
Bohuzel po rebootu uz mi stroj nenajel, coz je trochu mrzute (je daleko).
:-) Po rebootu uz jsem mel jen v umyslu provest gmirror insert gm0 /dev/ad10
- tento postup delam vždy stejne a zatím mi vždy fungoval.

Dnes se na to kolega zasel podivat, systém bootuje, zadne chyby, ale skonci
na trying mount root fs... a dal se to nehne. Je jedno jestli nove disky
jsou aktivni nebo vysunute. I když gm1 není nikde při bootu zminen, patrne
existuje, jelikoz při vysunuti ad8 systém vypise hlasku o odpojeni disku a
"degradaci" gm1.

Tak nevim, udelal jsem něco zle? Nikdy jsem nezkousel mit 2 gmirrory vedle
sebe, ale myslim, ze by to snad nemel byt problem. Ještě zkusime nejake live
distro a fsck na ad4/6, obcas se mi to osvedcilo. Dik za každý napad.

Milan