Vypalovani na FreeBSD

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Mon Aug 9 20:32:20 CEST 2010

Zdravim,

navazuji na vlakno "AHCI na FreeBSD 8.1", ale protoze
to jiz prilis mnoho nesouvisi s jeho původnim tematem,
tak jsem zalozil nove vlakno.

Pri pokusech s vypalovanim CD/DVD jsem objevil nektere veci,
ktere se treba mohou nekomu hodit, tak je sem uvadim.

Zkouseno na FreeBSD 8.1R amd64.
Veskery SW byl nainstaloval ze snapu portu ze dne 4.8.2010.

growisofs:
-------------
Chyby s vypalovanim, ktere jsem jiz popisoval v puvodnim vlaknu,
delal growisofs 7.1 (tez odzkouseno na Linuxu - chova se stejne).
Jako pokusny image na vypalovani jsem vzal iso DVD
FreeBSD 8.1R pro amd64.

Pokud se DVD-RW pred vypalovanim nesmazalo
dvd+rw-format -blank=full, vypsal growisofs na konci paleni
chybu
:-( WRITE na LBA=112e40h:
:-( unable to WRITE na LBA=112e40h: Input/output error'
ve /var/log/message se objevovalo
ahcich9: Timeout on slot 4
Pri kontrole image "cat /dev/cd0" byl vypaleny image shodny
se zdrojovym image.

Pokud se pred palenim smazalo DVD-RW blank=full,
pak paleni probehlo bez chyby, ale vypaleny obsah
se neshodoval s originalem (vypaleny obsah byl delsi).

Paleni DVD-RW pomoci Wodimu z sysutils/cdrkit probihal
bez problemu, jak na Linuxu tak i na FreeBSD.

Paleni CD:
---------------
Vypalovani CD pomoci cdrecord bylo bez problemu.

Aplikace k3b a k3b-kde4:
------------------------------------
k3b pada po kazde provedene akci.
k3b-kde4 pouziva na paleni DVD cdrecord, ktery v portech
nema podporu pro DVD.
Pokud se nainstaluje misto cdrtools balik cdrkit, tak se pouzije
Wodim a paleni bylo bez problemu.

Pri zapnutem AHCI maji k3b i k3b-kde4 problem s detekci
me vypalovacky: DVDR <HL-DT-ST DVDRAM GH22NS50/TN02>.
Jinak napriklad s externim USB Samsungem to slo.
Patrne problem s HALem, ktery ji dlouho testuje a pak nic.

Kdyby nekdo vedel, jak rozchodit k3b, aby zdetekoval vyse uvedenou
mechaniku pri zapnutem AHCI, tak bych byl rad.

Karel