Zahady s portmasterem

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Tue Aug 3 21:54:59 CEST 2010

Zdravim,

prave ted resim upgrade jednoho stroje, tak jsem si rekl, ze pri te prilezitosti dam
sanci portmasteru (normalne pouzivam portupgrade).

Co od nej chci:
1. aby se pokud mozno na nic neptal, hlavne ne na OPTIONS (make config)
2. aby instaloval z balicku v /usr/ports/packages, pokud je tam verze, ktera je podle stromu portu aktualni
3. aby nikdy netahal balicky odjinud
4. jinak, aby vytvoril balicek

Postupne jsem se dostal k tomu, ze budu asi potrebovat tohle:
# setenv PACKAGESITE /usr/ports/packages/All/
# setenv BATCH YES
# portmaster -Gg -b -P misc/mc

ZAHADA 1
--------
Zahadou pro me je, ze kdyz pouziju posledne jmenovany prikaz, tak se me na OPTIONS pta (klasickym
dialogem pro zaskrtavani options).
Kdyz z prikazu vypustim -P, tak se nepta - vubec nechapu jak to spolu souvisi.

Nutnost absence -P me trochu zlobi, protoze to povede ke zbytecnemu prekladu neceho, co uz je prelozeno
(preklad delam v jailu dedikovanem pro tenhle ucel, takze ne vzdy tam musi byt vsechny prerekvizity
nainstalovane).

ZAHADA 2
--------
Dalsi vec, ktera je trochu divna, je, ze v seznamu toho, co se bude instalovat, uvadi myslim i build dependencies,
konkretne treba gmake u misc/mc-light:

# pkg_info
gawk-3.1.7_1        The GNU version of Awk
gettext-0.18_1      GNU gettext package
libiconv-1.13.1_1   A character set conversion library
mc-light-4.1.40.p9_8 A lightweight Midnight Commander clone
pkg-config-0.25     A utility to retrieve information about installed libraries
portmaster-2.32     Manage your ports without external databases or languages

# portmaster -w -PP misc/mc-light
[...]
===>>> Launching child to update devel/gmake
	mc-light-4.1.40.p9_8 >> devel/gmake
[...]
===>>> The following actions will be taken if you choose to proceed:
	Re-install mc-light-4.1.40.p9_8
	Install devel/gmake

Nakonec ten gmake neinstaluje, protoze ho nepotrebuje, jelikoz ma mc-light v balicku...
Je to drobnost, ale trochu mate...

ZAHADA 3
--------
Co ale vubec nechapu, je, ze kdyz mc-light nainstaluju a pote dam znovu
# portmaster -w -PP misc/mc-light
tak ho preinstalovava, prestoze je stejna verze uz nainstalovana. Nenasel jsem
zadnou volbu, kterou mu rict, aby instaloval jenom to, co je v portech v novejsi
verzi.

Mozna jsem slepej :)

Muze mi prosim nekdo, kdo portmaster pouziva, tyhle zahady objasnit? :)
Jinak se mi totiz portmaster docela libi, treba to souhrnne vypsani pkg-message
pro vsechny nainstalovany baliky je moc prijemny!

predem dik

Mirek