Dle ceho instalator deli disk

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Fri Jul 16 18:33:45 CEST 2010

> Instalator standartne tusim dela / o velikosti 512MB a zvlast /usr /tmp
> a /var.
> /usr, /tmp a /var jsou asi mista, kde se ti hromadi data, ne?
> V / byva standartne akorat kernel a par "drobnosti".

Ano, presne, ja tam jeste nemam ani jediny balik, ale sam kernel ma kolem 240 MB x 2 je 480 MB a tech par se tam asi nekde objevi. Jinak receno byla chyba, ze jsem si to nerozdelil sam a holt si tam jeste vyrazim. Byl by to sileny opruz porad resit, ze tam je malo mista. Abychom to videli lepe, toto je v podstate default instalace, pusteny instalator a - s nadsazkou - pouzity windows styl - mackani enter. Normalne to nedelam a vysledek je tento (samozrejme po zminenem updatu ze src a vymazanym kernel.old v /boot):

df -h
Filesystem     Size    Used   Avail Capacity  Mounted on
/dev/da0s1a    496M    251M    205M    55%    /
devfs          1.0K    1.0K      0B   100%    /dev
/dev/da0s1e    496M     10M    446M     2%    /tmp
/dev/da0s1f     61G    2.9G     53G     5%    /usr
/dev/da0s1d    1.9G     35M    1.7G     2%    /var

du -chs /*
8.0K    /COPYRIGHT
1.1M    /bin
233M    /boot