ssh + pam + radius

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Tue Jul 13 08:33:36 CEST 2010

Zdravim,

s radiusem zkusenosti nemam, takze mozna reknu blbost :)

Pokud mas v PAM pam_unix jako "required", tak imho prihlaseni musi selhat pokud
uzivatel radek neexistuje v passwd (man pam_unix). Takze jako prvni vec bych overil:
# getent passwd radek

Ten vypis sshd mi pripada, ze si existenci passwd zaznamu dokonce kontroluje sam sshd, takze
mozna PAM na to ani nema vliv...

Zakladani homu pri prihlaseni se tady uz resilo. Mj. existuje cosi, co se jmenuje
pam_mkhomedir, ale jestli to funguje na FBSD, to nevim. Navic mi to prijde
jako dost divne reseni, protoze kdyz uz se uzivatel prihlasuje na vic stroju,
bylo by imho logictejsi sdileni homu mezi nimi (NFS apod.), jinak bude mit
ruzne homy rozesete po ruznych strojich, coz mi neprijde prakticke.

Moc jsem asi nepomohl :)

M.