Procesory Core i5 a i7

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jul 5 22:13:35 CEST 2010

On 07/05/10 21:34, Miroslav Prýmek:
> Cetl jsem x-krat, ze s tim nekdo mel problemy, tak jsem taky nemel odvahu...
>
> Zajimavej tip jsem nasel tady: http://forums.freebsd.org/showthread.php?t=224

> Je nekdo tady schopnej tohle potvrdit/vyvratit? Paralelni kompilace
> by na dnesnich strojich mohla usetrit docela dost casu...

Myslim, ze mam dlouholete zkusenosti s upgradama jak systemu tak portu.

Ano, kdyz se vsechno povede, tak jde skutecne o usporu casu. Blby je,
kdyz se to nepovede, protoze problemy, ktere tak nekdy vzniknou nejsou
na prvni pohled viditelne a snadno analyzovatelne.

Nejde jen o zcela nenainstalovane komponenty, ale taky o komponenty
slinkovane z nekonzistentnich vstupu (protoze nektery z nich jeste neni
"dodelany").

DOkonce i v tech pripadech, ze port ci systemova komponenta deklaruje,
ze je "parallel build ready" to neni bezpecne. Pri zmenach se autorivi
velmi casto podari tu pripravenost poskodit aniz si toho vsimne.
Nepirjmnost chyb "ze spatne paralelizace" je v tom, ze to zda se projevi
a jak zavisi an vykonu stroje, jeho zatizeni a dalsich okolnostech -
takze i kdyz autor preklad vyzkousi a povede s emu to, neni to dukaz, ze
tam nejaky problem nezustal.

A nejen tahle uspora casu prinasi rizika. Rizikove jsou i dalsi pokusy o
urychleni - build s -DNO_CLEAN. A i pri inkrementalnich upgradech portu
je potreba jednou za cas prelozit uplne vsechny - ty u kterych se
zmenilo cislo verze i ty, u kterych se tak nestalo.

Takze co chci rict ? Ta uspora casu se ti nevyplati. Teda, jestli
hovorim o strojich, ktere jsou dulezitejsi nez "jen na hrani".