VSFTPD

Nádhera Roman roman at nadhera.name
Tue Jun 1 13:28:01 CEST 2010

users-l-request na freebsd.cz napsal(a):

> On 05/31/10 21:52, Roman N?dhera:
>
> Rucne. Ale jak - rucne ? Jestli myslis "rucne spustim binar daemona" tak
> to je dobry test, ale hned dalsi samozrejmy krok je "spustit rucne,

normalne - napsal jsem do prikazoveho radu vsftpd
v adresari rc.d zadny vsftpd skript neni ani nic co by se mu vzdalene
podobalo

> nicmene, pomoci toho rc.d scriptu". A tam's to spoustel s jakym
> parametrem ? Co to napise na obrazovku terminalu odkud's to zpoustel a
> co na konsoli ? Co do /var/log/messages ? Co do LOGu kam mas nasmerovane
> hlasky tohoto daemona ?

nic v tom /var/log/messages  neni, co by obsahovalo ftp.
V logu /var/log/vsftpd.log jsou jen zaznamy o spojeni od klientu, to
pokud to spustim rucne připojim se

> Zmeni se neco, kdyz to misto 'start' spustis s 'forcestart' ?

No, nespustim, v rc.d nic takoveho neni.

> muzes zkusit ftp demona, ktery je primo v systemu - soubory
> /etc/ftupsers a /etc/ftpchroot. Spousteni je snadne, do rc.conf pridej
> ftpd_enable="YES" a spust /etc/rc.d/ftpd start. Dalsi moznosti je
> spoustet demona pres inetd.
>
> Ten chroot funguje paradne, jen do ftpusers musis vyjmenovat vsechny
> uzivatele, ktere nechces aby se prihlasovali.

Umí to SSL ?  (SFTP)

Roman Nadhera