Jeste jednou teplota HDD

Nádhera Roman roman at nadhera.name
Fri May 28 12:54:53 CEST 2010

Uz jsem se tu ptal, ale nabidnute reseni se neosvedcilo. Jedna se o
mereni teploty HDD. V Linuxu na to pouzivam program hddtemp a ve Woknech
neco podobneho. Nicmene hddtemp pod FBSD nechodi. Zkusil jsem podle
doporuceni zdejsich radcu programy healthd a lmmon, avsak ani jeden z
nich nezobrazuje teplotu HDD, jen otacky vetraku, teplotu procaku,
nejake dve dalsi teploty a vsechna mozna napajeci napeti. Coz jsou
samozrejme take dulezite udaje, ale minuly tyden mi odesel neprilis
stary HDD, Barracuda 160GB a podezrivam, ze to bylo dlouhodobe vysokou
teplotou. Nyni mam na jinem pocitaci disk 2.5" 500GB a nerad bych ho
usmazil. Ten pocitac bude zcela bez dozoru v mistnosti, ktera je
pristupna jen obcas, tak je toto zajisteni dulezite. je tam jeden
vetrak, desne mrnavy, jede na 3000 ot/min a ofukuje zdroj a castecne
HDD, kdyby se zadrel, byl by pruser, asi pred 2 mesici se nam zadrel
vetrak na zdroji a ac ten stroj byl v klimatizovane (asi 16 stupnu)
servrovne tak na tom pocitaci odeslo krome HDD uplne vsechno.

Roman Nadhera