Jak spustit program ve skriptu

Jarda jaroslav.votruba at dvorec.eu
Thu May 27 20:03:55 CEST 2010

Dne 27.5.2010 14:09, Nádhera Roman napsal(a):
> Dobrý den,
> mám poněkud začátečnickou otázku:
> Jak spustit program ve skriptu?

jak psal jiz Dan. schazi ti cesta. Ja mam na webu v navode o cronu  toto:

-Cron standartně používá cestu /usr/bin:/bin a shell /bin/sh. Proto se
vám často stane, že script, který jste si napsali, vám funguje , pokud
jej spustíte ručně, ale cron jej nespustí. Řešním je do scriptů budto
psát celé cesty k programům (např./sbin/mount, /usr/local/bin/wget ),
nebo cestu dát do proměnné wget="/usr/local/bin/wget" a ve sriptu pak
nepoužívat wget, ale volat proměnnou "$wget".Úplně nejlepší je ale na
první řádku crontabu vložit tuto řádku
PATH="/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/games:/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/root/bin"

a máte do budoucna po starosti.
Stejně tak si můžete nadefinovat, jaký shell má cron používat(nejlepší
je ale jej uvést přímo na první řádce scriptu #!/usr/local/bin/bash ),
nebo proměnnou HOME, kterou cron standartně čte v /etc/fstab si můžete
nastavit jinou.

to jsem nevymyslel ja, ale poradili mi to jiz drive

jarda