pomoc se scriptem- jak smazat nejstarsich x mega dat

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun May 16 18:01:40 CEST 2010

Jarda wrote:
> zdar
> jak jsem resil problemy s kamerou a ukladanim na server, tak to melo
> nejakou souvislost s pure ftp. Jen sem nezjistil jakou. Nainstaloval
> jsem tede proftp a vse chodi jak ma. Mam ale problem , jak mazat stara
> data. Napisu si script, kde budu kontrolovat velikost slozky a pokud
> dosahne urcite velikosti, tak by to melo smaznout dejme tomu nejstarsich
> 10MB dat. Prvni cas je jednoducha, ale nevim jak na tu druhou. Poradte
> mi prosim.

Ja bych si spis polozil otazku, jestli je opravdu potreba mazat X mega
nejstarsich dat. Jestli by nebylo jednodussi, mazat proste soubory
starsi nez X dnu. Na to staci jednoduchy find /path/to/data -mtime +10d
-delete (nebo tak nejak, napsal jsem to z hlavy)

Jinak by asi stacilo udelat vypis adresare ls -rlU /path/to/data
serazeny podle datumu a casu souboru a pak odmazavat po jednom souboru a
soucasne s tim odecitat velikost toho souboru z predem definovaneho
mnozstvi, ktere chceme smazat (v tomto pripade 10 MB). Az se hodnota
dostane na nulu nebo do zaporu, tak mazani ukoncit.
Myslim, ze to nebude nic sloziteho.

Mirek