problem po portupgrade apache

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri May 14 13:36:08 CEST 2010

On 05/14/10 13:03, Radek Krejča:
> jedna oprava se mimo jine tykala openssl

Missing symbol 'deflate' s OpenSSL spis nesouvisi - ale kdyz uz ho
zminujes - pokud pouzivas WITH_OPENSSL_PORT a prechazis z OpenSSL 0.9.x
-> 1.0.0 doporucuju preinstalovat vsechny porty, ktere ho pouzivaji
(mozna je mene prace preinstalovat uplne vsechny).

A neuskodi po dobu vsech tech prekladu prejmenovat /usr/include/openssl
a /usr/bin/openssl na neco jineho.

Cela rada portu je totiz ve skutecnosti vadna. Napriklad se kompiluji
oproti .h souborum z base, ale linkuji proti knihovnam z portu. Takovy
hybrid pak ma tendenci coredumpovat (v lepsim pripade "jen" odmitnou
nastartovat).

Ony byly vadne vlastne odjakziva - ale dokud jak base tak portova verze
byly sice ruzne, ale obe 0.9.x pak byla pravdepodobnost rozdilu s
fatalnimi nasledky mensi.

U tech portu, ktere pouzivam ja sam a s WITH_OPENSSL_PORT a s chybejicim
bazovym OpenSSL se vubec neprelozily se mi uz povetsinou podariloz
ajistit napravu. Ale zaprve jsou tu urcite i dalsi vadne porty, ktere ja
nepouzivam, a za druhe - mezi porty budou jiste i takove, ktere se v
pripade chybejicich bazovych souboru spravne prelozi proti portovym,
pokud ale bazove includy pritomny jsou, tak se prelozi spatne proti nim ...

> Krome toho je zajimave, ze podle jeho zkusenosti se posledni cislicko za nazvem portu (podtrzitko neco) i pri zmene revize souboru nezmenilo

To se muze stat. Nekdy jako chyba. Jindy ale muze jit o upravu, ktera
nema na vysledek prekladu vliv a pak neni duvod revizi portu menit -
prestoze podle 'diff' doslo k zasadnim zmenam v textu Makefile.

A take se muze stat, ze se zmeni port B na kterem tento port A zavisi a
aby to cele zustalo funkcni je A treba prekompilovat take - i kdyz v nem
samem se nic nezmenilo.

Nekdy to je v UPDATING napsane, nekdy to tam neni.

Dalsi problem jsou situace, kdy port A pouziva jako zavislost port B,
ale neni to v nem poznamenane. Pak nefunguje spravne "preinstaluj B a
vsechno co ho pouziva". Neni to uplne neobvykle - nektere porty totiz
jiny port nepotrebuji kdyz neni k dispozici - ale kdyz je, tak ho
pouziji. Takova zavislost je obvykle neevidovana.

Rozhodne se neda rict, ze kterykoliv automaticky aktualizacni system
pokryje spravne vsechny situace, to jest - rozezna vsechny pripady kdy
je treba to ci ono preinstalovat.

Nekdy je nejednodussi to proste preinstalovat vsechno ...

Proste je treba byt opatrny. Nastesti - vzdycky lze rekompilovat OS a
vsechny porty a ono to spoustu problemu vyresi aniz byste museli zjistit
v cem presne spocivaly ...