problem po portupgrade apache

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu May 13 23:38:04 CEST 2010

On 05/13/10 23:06, Milan Cizek:

> Popravde nemam dostatek zkusenosti na něco takoveho, nepodarilo se mi
> zjistit jak spravne postupovat (shell mam csh)...
>
> # export LD_UTRACE
> export: Command not found.

Pak potrebujes pouze informaci, ze sh, ktere je soucasti zakladniho
systemu, spustis prikazem 'sh'

> Nicmene zkusil jsem jinou věc. Prelozil jsem ze zdrojaku znovu libz.so,
> nainstaloval. Nyní mam novou libz.so.5, na kterou ukazuje symlink libz.so.

ldd /usr/local/libexec/apache2/mod_deflate.so

ti rekne jakou knihovnu presne modul potrebuje. A pokud chce libz.so.3
pak ti libz.so.5 uzitecna neni.

> Pro jistotu jsem zkusil znovu z portu prelozit apache20, i když mam dojem,
> ze to nejspis nebylo ani nutne.

Tim's sice mohl vyresit problem verze libz, kterou mod_deflate.so chce,
ale problem si tim nevyresil - spis zkompikoval.

Vymenil's systemovou knihovnu. Hotovo budes mit, az zrekompilujes cely
system.

Bez toho mas system v potencialne nekonzistentnim stavu. To nemusi byt
vzdycky fatalni, ale ti, pro ktere by to fatalni nebylo by se tu
neptali, takze ty, ktery se ptas, to za fatalni stav klidne povazuj ;-)

> [Thu May 13 22:58:50 2010] [crit] [Thu May 13 22:58:50 2010] file
> mod_setenvif.c, line 176, assertion "preg != NULL" failed
> Abort trap (core dumped)

MOmentalen je to tak, ze pres ruzne prostredniky muze byt ve stejnem
programu soucasne pouzita jak puvodni libz.so.3 tak nova libz.so.5 - a
to je smrtelna situace.

> Celkem by mne zajimalo, jak jsi puvodne prisel na vyuzivani modulu libz.so
> prave modulem mod_deflate.

;-)

Rekneme tedy, ze u cele rady symbolu dokazu uz z nazvu odhadnout kdo je
"dodavatelem", takze jsem sel najisto.

Jinak ale muzes pouzit jiz zmineny objdumop a grep - az na to, z emisto
toho, abys ho pouzil an jednu knihovnu tak to pouzijes an vsechny
knihovny v /lib /usr/lib /usr/local/lib a mezi nimi uz vetsinou hledanou
knihovnu najdes.

> Stroj není az tak kriticky, bezi na nem par webu. Celkem lituju, ze jsem si
> neudelal zalohu puvodniho apache portu. :(

Ale jako odpovedny spravce mas urcite zalohu celeho stroje ;-)

Dobre, uz mlcim. Taky je leckde nemam.

> Reinstalovat se mi ted zrovna moc nehodi (i když je to v planu).

Kdyby ten stroj mel jen trochu rozumnou konektivitu, tak bych ti pomalu
nabidnul, ze ti z nej tu 7.2-R udelam - tedy - bez zaruky, ze se to
povede. Za posledni mesic jsem upgradu delal skoro ctyricet a cela rada
z nich byla prave z 6.2-R. Ale mas smulu. Ted to tyden nejde.