LC_COLLATE pro cs_CZ.UTF-8

Vitezslav Novy vnovy at vnovy.net
Fri May 7 15:15:03 CEST 2010

Jan Krcmar wrote:
> ahoj
>
> mam problem s razenim souboru pro cs_CZ.UTF-8 locale. po chvili
> patrani jsem nasel
>
> /usr/share/locale/cs_CZ.UTF-8/LC_COLLATE -> ../la_LN.US-ASCII/LC_COLLATE
>
> uz pri prvnim pohledu se mi zda tento link podivny...
> nasel jsem, ze se to na tomto mailing listu kdysi davno probiralo,
> nicmene jsem nikde nenasel zaver a opraveno to ocividne take neni
>
> http://www.freebsd.cz/listserv/archive/users-l/2008q1/020947.html
>
> problem je jak na stroji s FreeBSD 7.2, tak na cerstve instalaci
> FreeBSD 8.0-RELEASE-p2
> [...]

Na tenhle problem jsem taky narazil a vysledkem badani bylo, ze
prislusna knihovna, aspon u verzi 7.x, nepodporuje trideni vicebytovych
znaku. Jestli se to u 8.x nejak zlepsilo nevim, ale nekdo na tom v te
dobe pracoval.

Nektere aplikace se umi obejit bez podpory systemu a daji se
nakonfigurovat, aby si trideni resily samy pomoci knihovny ICU. Napr.
posgresql.

v.