OT? kontrola pripojeni nfs svazku

Vilém Kebrt vilem.kebrt at gmail.com
Thu Apr 22 18:37:47 CEST 2010

Dne 22.4.2010 18:25, Jarda napsal(a):
> zdar
> ja na to jednou sel jinak. Vedel jsem, jakej soubor chci kopirovat a
> ktery se nachazi na svazku po primountovani NFS. Pokud jej to najde,
> svazek je namountovan a probehne zaloha , pokud ne, tak se script
> ukonci. Tady mas kus kodu. Tohle zrovna resi zapis do logu, ale
> analogicky to muze delat cokoliv.
>
>  if [ -e "/mnt/epmostra.bkp" ]
>  then
>    echo mount MFG probehl v "$hodinMk" >> "$mfglog"
>  else
>    echo mount se nezdaril,ukoncuji zalohovani serveru MFG >> "$mfglog"
> [...]
To ano, tohle jsem pouzil taky, problem je v tom "zazombikovani" mountu.
Skript vypadal tak ze overil jestli je soubor mounted_nfs na spravnem
miste a nasledne spustil backup.
Pokud nebyl, spustil mount...
Problem vznikal v tom ze mount_nfs zustaval obcas viset a kdyz se jich
potom cronem nascitalo vic, no...to si asi dokazete predstavit ...
Proste potom tuhnul celkove pristup k jakymukoliv diskovymu procesu...
Takze bych potreboval nejak "oblafnout" ten nfs mount, aby vypad a
zaroven overit chybu...coz vypada na danem podany -i ( Omlouvam se dane,
jsem jenom goro slepy pes).
Pozdeji to sem hodim cele...
vilem