USB modem

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Tue Apr 20 07:45:56 CEST 2010

Dne 19.4.2010 22:25, Dan Lukes napsal(a):

> No, ja jsem shellista - co jde bez vetsich problemu resit shellem, an to
> externi programy nevolam - ale klidne pouzij neco jineho dle vlastniho
> vyberu.

nemuzu ani omylem rict, ze bych byl nejaky shell guru, ale pokud jde
neco snadno shellem, tak to mam taky nejradsi. A kdyz to nejde snadno,
tak perlem. S modemy a seriovymi porty obecne jsem zatim nic az tak moc
nedelal, takze tady si zatim rady moc nevim. Nicmene tato cesta (viz
dale) nebude asi uplne ta nejspravnejsi...

> Ale to hodne zalezi na konkretni lokalni situaci. Ty tam mas vic
> seriovych zarizeni, takze muze dojit k zamene ?

praveze jo - jeste jsou tam 4 seriova rozhrani, ktera chyta ovladac
uftdi a rovnez vytvari cuaU/ttyU zarizeni.

> A jestli ano - jsou dostatecne hardwarove odlisna ? Ja mam dva modemy na
> dvou USB<->serial konvertorech a tam poznas z vendorid-deviceid houby.

ty jsem schopen olisit taky pouze na urovni zarizeni uftdiX pomoci
vendor/deviceid a sernum a uz nepoznam, ktere cuaU ke kteremu patri.
Kdyz jsme pripichli modem, tak se cuaU zarizeni po restartu prerovnala a
musel se prepisovat konfiguracni soubor. Ted je to v takovem debilnim
stavu, ze proste vime, ze pri konkretnim zapojeni jednotlivych zarizeni
do konkretnich USB portu, jinak se to zase prerovna a prestane neco
fungovat.
V prvni rade jsem chtel odchytit modem, abych aspon u nej byl schopny
kontrolovat, na kterem device je aktualne nahozeny, pak musim poresit ty
uftdi porty.
u zjistovani modemu pomoci ATIn je ovsem problem v tom, ze kdyz poslu
ATIn tomu uftdi strojku, tak se mu to nelibi (v jednom pripade se mi
zasekl).

> Urcite nekde jo - jen je otazka jak snadno pristupne. Nenajdes to v
> devinfo -vr ?

tam je kde co, jen nikde ani zminka o cuaU/ttyU

--
Zbyněk Burget
Nádražní 224

tel: 588 580 000, 739 930 931