obnova smazaneho (stale otevreneho) souboru

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Apr 14 19:16:14 CEST 2010

On 04/14/10 18:41, Radim Kolar:
> neslo by to pres fhopen? userspace NFSD pres to otvira soubory kdyz
> zna jen cislo inodu.

'se mi nezda, ze by to jako parametr akceptovalo cislo inode.

Podel manualove stranky jde o funkci, ktera otevira soubor kdyz od
bezneho "fopen" se lisi tim, ze soubor neni identifikovan jnemem, ale
jinym jiz otevrenym handlem na ten soubor.

O inode ani slovo.

A jelikoz "handle" je "per process" tak to nejde ani tak, ze byses v
jinem procesu pokusil otevrit to zname cislo.

Ale privedlo me to na dalsi metodu, ktera neprogramatora nepotesi ...

Pomoci gdb se attachnes k tomu bezicimu procesu. Pak nasleduje ta hnusna
cast - nekam do pameti, kterou nasledne budes schopen provest, mu
pripravis instrukce pro "exec(...)" a na zasobnik ulozis potrebne
parametry. Pak takto vytvoreny kod nechas provest. A ejhle - nahle mas v
pameti program podle vlastniho vyberu a ten ma k dispozici otevreny
descriptor. Presne ten, ktery byl otevreny i v puvodnim procesu. Staci
seeknout na zacatek a precist obsah. Jen je treba znat cislo
descriptoru. Nebo to udelat se vsema descriptorama.

No ja vim, taky nic moc ...