obnova smazaneho (stale otevreneho) souboru

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Apr 14 17:15:11 CEST 2010

On 04/14/10 14:40, Miroslav Lachman:
> Utocnik neco spustil a smazal, to spustene tu stale bezi a me zajima, co to je :)

> Na to se mi moc spolehat nechce

Jak tu uz padlo, muzes su udelat kopii ziveho systemu (to je skoro jako
bys stisknul ten reset) a pokusy delat jinde na teto kopii.

> Neslo by to jeste nejak jinak? Jakozto neprogramator se do kerneloveho
> modulu poustet ani nebudu.

'se az tak nedivim.

> Zkousel jsem se podivat do manualu, jestli by to neslo pres fsdb

fsdb je dobry pokus. Na ten jsem zapomel. Ma to ale hacek - s diskem smi
v RW rezimu pracovat jen jediny proces. Dokud je disk namountovany RW,
tak fsdb muze spouzit pouze v RO rezimu. Takze nemuzes pouzit 'ln',
ktere by to snadno resilo.

A odmountovat disk nepujde - tim by se "drzice descriptor" uzavrel.
Mozna by slo disk remountovat na RO - ale to by se muselo vyzkouset.

Ale melo by jit pouzit 'blocks' - tim dostanes seznam diskovych bloku,
ktere obsahuji data ze souboru - a ty si uz pak pomoci 'dd' muzes
postupne vycist.

Nejvetsi problem tak bude prepocet cisel bloku tak, jak vypadnou z
'blocks' na pozici na disku.

Kdysi jsme v teto konferenci reseli opacny problem - jak ke zname pozici
na disku najit do jakeho souboru sektor patri. Nekde v archivu to musi
byt - a tam postup prepoctu skoro jiste byl ...

V nejhorsim se bude muset vyvinout znovu ...