Boot environment

Dušátko Jan jan at dusatko.org
Wed Mar 31 12:02:07 CEST 2010

> Nejsem si uplne jisty co hledas - takze jen tip, ktery je mozna zcela
> od
> veci.
>
> man nextboot
>
> 							Dan

Dival jsem se na to a nesplnuje to muj pozadavek. Zkusim to rozepsat.
Muze dojit k nenavratnemu poskozeni souboroveho systemu, nevhodnemu upgrade
ci další aktivite, která bude pro filesystem a zvlaste pro OS fatalni.
Protoze nektere zakladni desky umoznuji vzdalene ovladani nebo signalizaci
od OS ze spravne nabehl (pokud ne, zpusobi restart), je moje idea
nasledujici:
- boot manager, ktery bude udrzovat informaci o tom zda system z daneho
prostredi spravne nabehl
- dve samostatne boot prostredi (/ /usr /var, třeba v separatnich partition
table), ale mohou mit spolecne /tmp, swap a uzivatelskou oblast (pripadne
/usr/local)
- synchronizacni scripty si dokazu napsat (dump & restore fs)
- daemon, ktery bude schopen komunikace s hardware (HP, FS, Intel ...)

nextboot resi pouze otazku problemu s kernelem, nikoliv s vlastnim
souborovym systemem.

Diky

Honza