firewall (ipfw: static, stateful)

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Tue Mar 30 13:32:05 CEST 2010

Dne 30.3.2010 10:29, Josef Hrabec napsal(a):

> rad bych se zeptal na vase nazory, jak rozume sestavit firewall, tedy
> hranicni firewall a dmz firewall s ipfw. Dan tady pred casem psal, ze pro
> hranicni firewall je lepsi pouzit staticky firewall bez stateful pravidel,
> protoze je tam vetsi nebezpeci DoS. Je tedy rozumna kombinace, prvni
> hranicni firewall pouze staticky a na druhem s DMZ, pripadne interni siti
> jiz uzit stateful firewall?

Tak ja pridam dalsi nazor nahodneho kolemjdouciho :-)

Ja osobne stavovy firewall nepouzivam, ani mne poradne nenapada, v cem
by mi jeho pouziti, v me konkretni konfiguraci site, prineslo nejakou
vyhodu.
Pod pojmem "moje konfigurace site" si predstav vesnickou, prevazne
bezdratovou, sit o velikosti cca 600 klientu a spickovym tokem v jednom
smeru kolem 60 mbit. Jediny firewall na te siti je na hranicnim routeru,
kde se resi shaping a nejake zakladni bezpecnosti filtry.

--
Zbyněk Burget
Nádražní 224

tel: 588 580 000, 739 930 931