Zmena jasu (podsviceni) u notebooku.

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Mar 26 08:20:36 CET 2010

Jelikoz mam svuj prvni notebook a samozrejme si nevystacim jen s
Windows, mam nem, neprekvapive, FreeBSD.

Zacal jsem tim, ze jsem si rozchodil ovladani podsviceni displaye.
Notebooky na to zhusta maji specialni kombinaci (FN+nejaka klavesa).

Muj notebook ma ovladani vyreseni standardne posle ACPI specifikace a
tak lze predpokladat, ze vytvorene reseni bude fungovat i dalsich
noteboocich, ktere maji ovladani jasu vyreseno podle tohoto standardu.

Nez kod nabidnu k zacneneni do standardni distribuce neskodilo by mit ho
vyzkouseny na vic nez jedno zarizeni.

Pokud by to nekdo vyzkouset chtel, pak patch je zde:
http://www.freebsd.cz/~dan/patch-acpi-video

aplikuje se takto:
cd /usr/src ; patch < patch-acpi-video

Pak je treba standardne prelozit modul:
http://www.freebsd.org/doc/handbook/acpi-debug.html#ACPI-DEBUGOUTPUT
a nahrat ho. A pak uz jen vyzkouset tlacitka pro zmenu jasu.

Patch by mel byt aplikovatelny na vsech verzich 6.x-8.x, skutecne
prelozeni jsem ale zkusil jen na 6.4, 7.2 a 8.0 a to, ze je opravdu
funkcni jsem zkousel jen na 8.0 (HP Mini 5101)

Pokud byste to nekdo zkousel zajima me verze OS, typ notebooku a to zda
funguje nebo nefunguje.

Pokud by to nefungovalo, problem muze byt samozrejme v kodu patche jako
takoveho, nebo v tom, ze vas notebook neni v tomto ohledu standardni.
Hracickove mohou nastavit
debug.acpi.level="ACPI_LV_ALL_EXCEPTIONS"
a pak se na consoli (nebo pomoci dmesg) podivat co se v okamziku
stisknuti tlacitka deje.

Nikoho ale do pokusu samozrejem nenutim - jen kdo si troufa a ma naladu.
Uprava modulu by mela byt "bezpecna", ale ze vam system pri pokusu
zpanikari samozrejme vyloucit nelze.

							Dan

P.S. Jestli nekoho zajima jak to funguje, tak BIOS posle pres ACPI
notifikaci typu 0x85-0x88 ovladaci video-vystupniho zarizeni, tu ja
zachytim, volanim metody _BCQ ziskam aktualni jas, metoda _BCL vrati
seznam dovolenych hodnot jasu pro zarizeni, z techto dvou udaju a typu
notifikace (ktery rika co uzivatel zmacknul) rozhodnu o nove hodnode
jasu a ten metodou _BCM nastavim. Vic v tom neni ...