3G modem Huawei E160E

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Tue Mar 16 21:33:08 CET 2010

Zdravim,
pred nedavnem jsem patral po zpusobu zalohovani linky. Ted uz doslo na
samotnou realizaci. Kolega nekde splasil modem viz $subject a ja se s
nim snazim nejak domluvit. Musim na uvod predeslat, ze jsem prozatim
nikdy s ppp nic nedelal, takze jsem zacinal od nuly.
Zatim se mi chova tak trochu podivne. po pripojeni do USB se mi objevi
dve seriova zarizeni (cuaU2.0 a cuaU2.1).
Mam napsany konfiguracni soubor pro ppp (upraveny z distribuce):

ppp.conf:
default:
  set log Phase Chat LCP IPCP CCP tun command
  ident user-ppp VERSION (built COMPILATIONDATE)
  set device /dev/cuaU2.0
  set speed 460800
  set phone *99#
  set authname
  set authkey
  set redial 5 0
  set dial "ABORT BUSY ABORT NO\\sCARRIER TIMEOUT 5 \
          \"\" \
          AT OK-AT-OK \
          AT+CFUN=1 OK-AT-OK \
          AT+CSQ OK \
          AT+CGDCONT=1,\\\"IP\\\",\\\"internet\\\" OK \
          AT+CGACT? OK-AT-OK \
          AT+CGATT? OK \
          AT+COPS? OK \
          ATD*99# CONNECT"
  set timeout 180
  disable vjcomp
  disable acfcomp
  disable deflate
  disable deflate24
  disable pred1
  disable protocomp
  disable mppe
  disable ipv6cp
  disable lqr
  disable echo
  nat enable yes
  set ifaddr 10.0.0.1/0 10.0.0.2/0 255.255.255.255 0.0.0.0

Po pripojeni se nema upravovat resolver, neni potreba NATovat provoz a
nesmi se zmenit gateway. Jen se ma vytocit spojeni a cekat, zda z tohoto
smeru neprijde nejaky pozadavek na server, ktery na tom stroji bezi.
(Dodatek pro presnost: modemu bude pridelena verejna IP, ktera bude
zaregistrovana na DDNS, aby byl server na tom stroji dostupny.)

Prvni pokus o pripojeni se podari:

marek# ppp default
Working in interactive mode
Using interface: tun0
ppp ON marek> dial
Ppp ON marek>
PPp ON marek>
PPP ON marek>

na tun0 se objevi pridelena adresa a zda se, ze vse funguje.
Problem nastane, kdyz linku shodim. Po pravde nevim, jak spravne
zavesit. Jestli pomoci prikazu down nebo close. Kazdopadne vysledek je v
obou pripadech ten, ze jakykoli dalsi pokus o dial konci takto:

ppp ON marek> dial
ppp ON marek> Warning: Chat script failed

zkusil jesm kouknout do terminalu a vubec se to se mnou nebavi po
prikazu term jen vypise, ze:

ppp ON marek> term
deflink: Entering terminal mode on /dev/cuaU2.0
Type `~?' for help

A to je vse. Ani nejde napsat AT (proste se nic nepise)!

Zkousel jsem tomu modemu na USB poslat reset (to mi jednou zabralo a slo
znovu vytocit spojeni) zkousel jsem mu poslat i power_off a nasledne
power_on (to mi taky jednou zabralo), ale jinak pomaha jen fyzicky ten
modem z masiny vyndat a zase zapichnout. Vzhledem k tomu, ze u toho
nesedim, delam to na dalku a PC je u kolegy nekde v racku na pude, je to
krapet neprakticke ho tam porad honit, aby to "zresetoval".

Nenapada vas nekoho, kde soudruzi z NDR udelali chybu?

Zbynek