problem s kompilovanim kernelu - hatm driver

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Mar 9 01:01:20 CET 2010

On 03/08/10 16:38, icovnik:
> Snazim sa skompilovat kenrel na FBSD 8.0 s podporou ATM, ale nedari sa
> mi. Podla manualu (`man hatm`) pridam do configu pozadovane parametre:
>
> device hatm
> device utopia
> device atm
> options NATM
>
> ale kompilovanie zhavaruje:

> /usr/src/sys/netinet/if_atm.c: In function 'atm_rtrequest':
> /usr/src/sys/netinet/if_atm.c:232: error: 'struct rtentry' has no
> member named 'rt_llinfo'

> Len pre upresnenie dodam, ze presne toto iste mi fungovalo v FBSD 6.2,
> [...]

No, reknu ti k tomu tolik, ze na 8.0 struktura struct rtentry skutecne
clena se jmenem rt_llinfo neobsahuje. A se stejnou jistotou mohu
prohlasit, ze if_atm.c prekladany s optionem NATM ji pouziva.

Ano, jde o nejaky bug. Mam dojem, ze jsem videl neco o tom, ze podpora
ATM ve FreeBSD uz pred delsi dobou skoncila - takze je mozne, ze jde o
problem s jiz neudrzovanou casti kodu.

Rozhodne, jak jsem na to koukal, nejde o trivialni problem stylu preklep
nebo spatny ifdef. if_ether, ktery je zdrojakem obdobne tridy, jenze pro
Ethernet misto ATM se mezi 7.2 a 8.0 lisi dost zasadne - funkce, ve
ktere tobe dochazi k chybe uplne zmizela. V if_atm by patrn melo dojit k
podobne zmene - to to ale nekdo musi poradne precist a pochopit. Dost
bych se divil, kdyby zmizela zcela bez nahrady ...