Jednoduchy souborovy system

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Mon Mar 8 19:20:50 CET 2010

On Mon, 8 Mar 2010, Jakub Rajman wrote:

>Zdravim,
>
>pracuji na diplomove praci do skoly, ktera by se mela tykat souborovych
>systemu a chtel bych si tak naimplementovat vlastni souborovy system a
>zprovoznit jej pod systemem FreeBSD. Rad bych se timto zeptal,jestli s timto
>nema nekdo zkusenosti a nevedel by pripadne o nejakych jednoduchych
>"experimentalnich" filesystemech, ktere by byly dostupne ve zdrojove podobe,
>a ktere by byly funkcni (mountovatelne). Verim, ze nejake funkcni priklady
>by byly nejlepsim zacatkem, od ktereho by se dalo odpichnout.

	ahoj, kdyz jsem pred lety delal diplomku tykajici se filesystemu,
implementoval jsem klasicky s5 v user-spacu, protoze jsem ukazoval navrh a
implementaci jistych vlastnosti, ktere se netykaly konkretniho ulozeni na
disku. Kazdopadne ta implementace struktury bez pouziti existujiciho kodu
trvala jen par hodin, v tom problem opravdu neni.

	predpokladam, ze tobe jde hlavne o to, jak to napojit do VFS. Takze
v tvym pripade bych doporucil vzit si FATku a podivat se do kodu. Je to
velmi jednoducha struktura, plne (myslim) do VFS napojena. Z toho bys mel
pochopit, jak to cele pracuje. Nezdrzoval bych se hledanim neceho
jednodussiho. A uz jen poznamka na okraj, ze Linux ma filesystemu pres VFS
implementovanych nekolik desitek, pokud si to pamatuju dobre. FreeBSD/Linux
VFS API ale kompatibilni nejsou.

	h.

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull (dot) cz>