HDD spindown

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Fri Feb 26 12:28:00 CET 2010

On 26.2.2010, at 12:00, Miroslav Lachman wrote:

> A co zkusit
> atacontrol spindown ad0 1 && sleep 2 && atacontrol spindown ad0 0
>
> Ovsem nevim, jestli ten druhy prikaz zase hned disk neroztoci, ja si s timhle nikdy nehral, na serverech mi disky musi bezet porad :)

Vybornej napad! Diky, to me vubec nenapadlo a vypada to, ze to funguje.
Holt, pod svicnem byva tma :)

Akorat teda po spindown 1  je potreba jeste zaradit cteni, bez toho se neuspi (man atacontrol).
Takze takhle:

----------- hddSpindown.sh
#!/bin/sh
atacontrol spindown ad0 1
dd if=/dev/ad0 of=/dev/null count=3
sleep 2
atacontrol spindown ad0 0

----------- hddSpinup.sh
#!/bin/sh
atacontrol spindown ad0 0
dd if=/dev/ad0 of=/dev/null count=3

Je zajimavy (teda alespon pro me :), ze disk se roztoci i kdyz ty data, co ctu,
by mely byt v cachi... Ale to je jedno, hlavne, ze to funguje.

diky moc

Mirek