instalace Lighttpd a chybejici knihovny *.a

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Feb 21 01:54:29 CET 2010

On 02/20/10 23:06, Miroslav Lachman:

> Vsude to delam portmasterem se stejnou konfiguraci

Ale celkova konfigurace systemu asi stejna nebude. Na onom dotycnem
stroji se proste staticke knihovny pri prekladu nevytvareji, nebo se,
prinejmensim, ve fazi instalace neinstaluji. A to jiste nejaky duvod ma.

> pak se stara verze odinstaluje, nainstaluje nova

A pri ni se nenainstaluji staticke verze knihoven. Proc, to znamena
zanalyzovat za jakych okolnosti se pri prekladu toho portu vytvareji a
kdy ne. Staci nevhodne nastaveny environment, neco v make.conf, ...

> Ale ty *.a varianty se nevytvari pri "make" v adresari portu, protoze
> nejsou ani v adresari "work" na serveru, kde se korektne nainstaluji:
 >
> root at ash lighttpd/# ls -l work/lighttpd-1.4.26/src/mod_access.*
> -rw-r--r-- 1 root wheel 4055 Feb 2 00:28
> work/lighttpd-1.4.26/src/mod_access.c
> -rw-r--r-- 1 root wheel 940 Feb 20 22:51
> work/lighttpd-1.4.26/src/mod_access.la
> -rw-r--r-- 1 root wheel 285 Feb 20 22:51
> work/lighttpd-1.4.26/src/mod_access.lo
> -rw-r--r-- 1 root wheel 4176 Feb 20 22:51
> work/lighttpd-1.4.26/src/mod_access.o

A ze tam neni ani mod_access.so ani nic dalsiho te nenepokojuje ? Zrejme
se nepreklada do tohoto adresare, ale do nejakeho jineho. Odhaduji to na
nejaky podadresar tohoto adresare.

> V pkg-plist uvedene jsou, takze by nainstalovane mely byt "za vsech
> okolnosti"

Zcela presne receno - tento port v teto konfiguraci ocekava, ze
nainstalovane budou. Tobe se al enejak (tezko rict jak, ale nejspis ej
to opravdu make.conf, environment, nebo jina konfigurace) podarilo
"portove nestandardnim" zpusobem dosahnout, ze se staticke knihovny
neprelozi, z cim nasledne kroky nepocitaji.

Ale co zcela presne a konkretne to zpusobuje - to budes muset rozebrat
fazi prekladu (pokud se opravdu neprekladaji) nebo instalace (pokud je
prelozene najdes, ale nejsou instalovane).